7 טיפים שחייבים לדעת להתפתחות טובה יותר של התינוק

7 טיפים שחייבים לדעת להתפתחות טובה יותר של התינוק

7 טיפים שחייבים לדעת להתפתחות טובה יותר של התינוק

כהורים טריים, אנו תמיד רוצים את הטוב ביותר עבור הקטנים שלנו בכל הנוגע להתפתחותם הרגשית והפיזית. וזה אומר לעתים קרובות לעקוב אחר עצות שניתנו לך מהורים אחרים או מהמשפחה המורחבת שלנו. למרות שהעצות  בעלות כוונות טובות, הן לפעמים לא הכי טובה להתפתחות התינוק ולמעשה יכולה לעכב אותה. 
לכן בפוסט הזה, אנחנו הולכים לדבר על שבעה טיפים חיוניים שיובילו להתפתחות טובה יותר של התינוק שאולי לא שמעתם קודם לכן.

טיפ מס' 1: נשא את תינוקך עם הפנים פנימה כדי לקדם התפתחות מיטבית של ירך

המכון הבינלאומי לדיספלזיה של מפרק הירך ממליץ לשאת את התינוק עם הפנים פנימה במשך ששת החודשים הראשונים לחייו כדי לקדם התפתחות מיטבית של הירך.

כאשר את נושא את תינוקך בעיטוף, במנשא או בזרועותיך, רגליו צריכות להיות כרוכות סביב פלג הגוף העליון, הברכיים צריכות להיות גבוהות מהמותניים והחלק התחתון והירכיים צריכות להיות נתמכות היטב. בעיקרון הרגליים שלהם צריכות ליצור צורת "M".

עמדה זו הוכחה כמפחיתה את הסיכון לתינוק לפתח דיספלזיה התפתחותית של הירך, או DDH. DDH הוא כאשר כדור עצם הירך אינו מתיישר כהלכה עם מפרק הירך. זה הופך אותו לבלתי יציב ויכול לגרום לנקע חלקי או מלא. אם זה קורה, בדרך כלל נדרשת התערבות רפואית, ויתכן שהילד הקטן שלך יצטרך לענוד סד לפרק זמן כדי לתקן את הבעיה.

למעשה ישנם סיבות נוספות שבגללן מומלץ לשאת את התינוק עם הפנים פנימה אחת נוספת היא בגלל חשיפה מוגזמת לסטימולציות חיצוניות שעלולות לעייך את הקטן/ה יותר מהר משנצפה.


טיפ מס' 2: השתמשו בהחתלה/השתמשו בשקי שינה המקדמים התפתחות בריאה של התינוק

לאחר שחתלת (swaddled) את תינוקך או הנחת אותו בשק שינה, הוא אמור להיות מסוגל לכופף את רגליו כלפי מעלה והחוצה הצידה כדי לאמץ תנוחת "M". אם רגליהם תקועות במצב שבו הן נמשכות ישר או נדחפות זו לזו, הדבר מגביר את הסיכון לפריקת מפרק הירך או דיספלזיה בירך.

חשוב לבחור החתלה או שק שינה המאפשרים תנוחה זו, ולוודא שאינך משתמש באחד שאינו מאפשר זאת.


טיפ מס' 3: הימנע מכפפות וכיסויי ידיים

הורים משתמשים לעתים קרובות בכפפות כדי למנוע מהתינוק שלהם לשרוט את עצמו בטעות או כדי לחמם את ידיהם. אבל מה שהורים לא מבינים הוא שהעור הסגול הכחלחל של ידו של התינוק הוא השתקפות של מערכת מחזור הדם הלא בשלה שלהם. זה בדרך כלל לא אינדיקציה שהם קרים.

לבישת כפפות יכולה למעשה לגרום לתינוק טרדן יותר. יש לכך שתי סיבות:

תינוקות מוצאים מציצת ידיים או אצבעות מרגיעה
אם תניחי כפפה על היד שלהם, זה גוזל להם את היכולת לגשת לידיים ולהרגיע את עצמם. אם הם לא מסוגלים להרגיע את עצמם, הם צפויים להיות חסרי מנוחה ומבואסים כי הם מחפשים אותך לבוא ולהרגיע אותם.

תינוקות חוקרים את העולם באמצעות מגע ופיזי
בלידה תינוקות תופסים אוטומטית כל דבר שמניחים להם ביד. עד מהרה הם לומדים לפתוח ולסגור את ידיהם כדי לגרד ולגעת בחפצים, ובגיל חודשיים תינוקות מבינים שיש להם ידיים והם יכולים לשלוט בהם. כפפות מונעות מהם להיות מסוגלים להשתמש בידיהם כדי לחקור. זה גורם לתסכול ויכול לעכב את התפתחות המוטוריקה העדינה מכיוון שהכפפות או הכפפות מונעות מהם להשתמש בידיים כפי שהם היו עושים בדרך כלל במהלך התפתחותם.


טיפ מס' 4: הימנע משימוש בגשרים לתינוקות, מושבי רצפת תינוקות, נעלי ספורט והליכונים

ישנם סיכונים בטיחותיים והתפתחותיים הקשורים לשימוש בציוד אלה. כהורים, אנו בדרך כלל משתמשים בפריטים אלה כאשר תינוקות עדיין אינם מסוגלים להשיג עמדות או כישורים מסוימים בעצמם. לדוגמה, שימוש בהליכון לתינוק לפני שהתינוק מסוגל ללכת. מכיוון שהתינוק עדיין לא מסוגל להגיע לתנוחת ההליכה באופן עצמאי, השרירים שלו עדיין לא חזקים מספיק כדי לתמוך בהם. זה מוביל לכך שהם מחליפים את השרירים הלא נכונים ומאמצים תנוחות ותנוחות לא נכונות. בעוד שהאמונה הרווחת אומרת אחרת, הצעצועים והכלים הללו אינם עוזרים להם לפתח את הכישורים או השרירים הדרושים לישיבה, עמידה או הליכה.

בנוסף לסיכונים התפתחותיים הקשורים לשימוש בציוד אלה, ישנם גם סיכונים בטיחותיים משמעותיים.

אם אתה כבר משתמש בציוד אלה, חשוב להגביל את תדירות השימוש בו תינוקך ולהמשיך לעודד את תינוקך לעסוק בפעילויות שיקדמו את ההתפתחות הכללית שלו, כמו זמן הרצפה וזמן הבטן.

טיפ מס' 5 הימנע מנעלי תינוקות וגרביים

נעליים ונעליים נוטות להפריע כאשר תינוקות לומדים כיצד לזחול, למשוך את עצמם לעמידה, לשייט וללכת. או שהם ממש חלקלקים, או שהם נוטים להיות קצת מסורבלים וזה מקשה על תינוקות ללמוד איך לנוע ולצאת מתנוחות אלה.

נעליים וגרביים מספקות גם מחסום בין הרצפה לכפות רגליו של התינוק, מה שמקהה את התחושה שהם מקבלים מכפות רגליו. זה משפיע על שיווי המשקל והקואורדינציה שלהם.

תינוקות צריכים ללבוש נעליים וגרביים רק כשהם בחוץ כדי להגן על רגליהם מפני פגעי מזג האוויר וחפצים חדים שעלולים להיות על הקרקע.

טיפ מס' 6: כבו את הטלוויזיה והמסכים להתפתחות טובה יותר של התינוק


להגיב ולדבר קדימה ואחורה עם תינוקך חשוב מאוד להתפתחות התקשורת שלו. אבל מחקרים מראים כשהטלוויזיה דולקת ברקע, ההורים פחות מגיבים ומדברים פחות. יש לכך השפעה שלילית על התפתחות התקשורת של תינוקות.

כמו כן, תינוקות נוטים להפסיק לשחק עם צעצועים ולהסתובב בסביבה שלהם כדי לצפות בטלוויזיה. יש לכך השפעה על התפתחותם הכללית.

ההנחיות הבינלאומיות ממליצות שלילדים מתחת לגיל שנתיים אין זמן מסך כלל למעט וידאו צ'אט.


טיפ מס' 7: היו מודעים לנורמות המתאימות לגיל ולאבני דרך התפתחותיות

כאשר אתה יודע את הנורמות ההתפתחותיות של תינוק, אתה יכול לבחור צעצועים מתאימים להתפתחות כדי להמשיך ולפתח את כישוריו של תינוקך.

כאשר אנו ממשיכים לתת לתינוקות צעצועים שאינם מתאימים יותר מבחינה התפתחותית אנו מסתכנים במניעת התפתחות המוטוריקה העדינה שלהם.

כדי לעזור לך לעקוב אחר הנורמות ההתפתחותיות בשנה הראשונה לחיים הקטנים שלך ולתת לך את הכישורים לבחור צעצועים מתאימים לגיל, לחץ כאן כדי להוריד את העותק שלך של רשימת אבני הדרך החינמית שלי להתפתחות. עם רשימת הבדיקה הזו, תדע בדיוק למה לצפות ומתי, מה שייתן לך שקט נפשי נוסף כשאתה צופה בתינוק שלך גדל ומתפתח.

שיתוף