שלבי התפתחות התינוק בזמן הריון מחולקים ל- 9 חודשים

שלבי התפתחות התינוק בזמן הריון מחולקים ל- 9 חודשים

הריון הוא תקופה מרגשת ומשנה עבור כל אישה, וכאימא בעצמי, אני יכולה להעיד על השמחה והציפייה שמגיעות עם כל חודש במסע הזה. מרגע ההתעברות ועד רגע הלידה, יש כל כך הרבה מה לחוות וללמוד על השינויים המדהימים שקורים בגופך. להלן פירוט של אבני הדרך העיקריות המתרחשות במהלך כל חודש של הריון:

החודש הראשון:

החודש הראשון להריון הוא לרוב המרגש ומורט העצבים ביותר, שכן זה הזמן שבו תתחילו לחוות את הסימפטומים המוקדמים ביותר של ההריון. חלק מהתסמינים הללו עשויים לכלול עייפות, בחילה ורגישות בחזה. ייתכן גם שתבחיני שהמחזור שלך פסק, וזה אחד הסימנים הראשונים לכך שאת בהריון. שימי לב שנשים רבון לפעמים לא מרגישות כלום בחודש הראשון.

במהלך החודש הזה, הגוף שלך עובר מספר שינויים בזמן שהוא מתכונן לתמוך בתינוק הגדל. הרחם שלך יתחיל להתעבות וצוואר הרחם שלך ייסגר, ויעזור להגן על התינוק מפני זיהום. הגוף שלך גם יתחיל לייצר יותר דם כדי לתמוך בתינוק הגדל, מה שעלול לגרום לוורידים שלך להיות בולטים יותר.

חודש שני:

במהלך החודש השני להריון, ייתכן שתתחיל להבחין בשינויים גופניים נוספים כאשר הרחם שלך מתרחב כדי לפנות מקום לתינוק הגדל. אתה יכול גם להתחיל להרגיש אנרגטי יותר כאשר העייפות והבחילות של החודש הראשון מתחילות להתפוגג.

גם התינוק שלך גדל ומתפתח במהירות במהלך החודש הזה. הלב ומערכת הדם יתחילו להיווצר, וזרועותיו ורגליו של התינוק יתחילו להופיע. גם תווי הפנים של התינוק יתחילו לקבל צורה, ועיניו יתחילו להיווצר.

חודש שלישי:

החודש השלישי להריון הוא לעתים קרובות זמן של התרגשות מכיוון שנשים רבות מתחילות להרגיש את התנועות הראשונות של התינוק. תנועות אלו, הידועות בשם זירוז, מתוארות לעתים קרובות כרפרופים או פרפרים בבטן.

גם התינוק שלך ממשיך לגדול ולהתפתח בקצב מהיר במהלך החודש הזה. איברי התינוק, כולל הכבד והכליות, מתחילים לתפקד ועצמותיהם מתחילות להתקשות. גם ראש התינוק יתחיל לקבל צורה מעוגלת יותר.
pregnancy-checkup.jpg

חודש רביעי:

במהלך החודש הרביעי להריון, אתה עלול להתחיל לחוות יותר שינויים פיזיים כאשר הבטן שלך מתחילה לגדול וההריון שלך הופך גלוי יותר לאחרים. אתה עשוי גם להתחיל להרגיש יותר בנוח ולהיות עם יותר אנרגיה כאשר העייפות והבחילות של החודשים המוקדמים מתחילים לדעוך.

גם התינוק שלך ממשיך לגדול ולהתפתח בקצב מהיר. השיער והציפורניים של התינוק יתחילו לצמוח והחושים שלו יתחילו להתפתח. התינוק גם יתחיל לבעוט ולהתמתח, שאולי תוכל להרגיש דרך הבטן.

חודש חמישי:

החודש החמישי להריון הוא לעתים קרובות זמן של פעילות ואנרגיה מוגברת כאשר העייפות והבחילות של החודשים המוקדמים מתחילים לדעוך. אתה עשוי גם להתחיל לחוות שינויים פיזיים נוספים ככל שהבטן שלך ממשיכה לגדול וההריון שלך הופך גלוי יותר לאחרים.

גם התינוק שלך ממשיך לגדול ולהתפתח בקצב מהיר. עורו של התינוק מתחיל להידלדל ועצמותיו ממשיכות להתקשות. גם אוזני התינוק מתחילות לנוע למקומן הסופי על הראש.

חודש שישי:

במהלך החודש השישי להריון, אתה עלול להתחיל לחוות עוד יותר שינויים פיזיים ככל שהבטן שלך ממשיכה לגדול וההריון שלך הופך גלוי יותר לאחרים. אתה עלול גם להתחיל לחוות יותר אי נוחות ככל שהתינוק גדל ומפעיל לחץ על האיברים שלך.

גם התינוק שלך ממשיך לגדול ולהתפתח בקצב מהיר. מוחו של התינוק מתחיל לתפקד ועיניו מתחילות להיפתח. התינוק גם מתחיל לפתח שכבת שומן מתחת לעור, שתעזור לווסת את טמפרטורת הגוף לאחר הלידה.

חודש שביעי:

במהלך החודש השביעי להריון, אתה עלול להתחיל להרגיש עייף ואי נוחות יותר כאשר התינוק ממשיך לגדול ולהפעיל לחץ על האיברים שלך. אתה עשוי גם להתחיל לחוות התכווצויות ברקסטון היקס, שהן התכווצויות מתונות ולא סדירות שעוזרות להכין את גופך לצירים.

גם התינוק שלך ממשיך לגדול ולהתפתח בקצב מהיר. הריאות של התינוק מתחילות להתבגר והעור שלהן מתחיל להיות חלק יותר ופחות מקומט. התינוק גם מתחיל לעלות יותר במשקל והוא עשוי להיות בכל מקום בין שניים לארבעה קילו בשלב זה.

חודש שמיני:

במהלך החודש השמיני להריון, ייתכן שתתחיל להרגיש יותר לחץ על האגן שלך כשהתינוק יורד למטה כהכנה ללידה. אתה עלול גם להתחיל לחוות יותר אי נוחות ולהתקשות למצוא תנוחה נוחה לישון בה.

גם התינוק שלך ממשיך לגדול ולהתפתח בקצב מהיר. ראשו של התינוק יתחיל להשתלב באגן, ועיניו ייפתחו וייסגרו. התינוק גם ממשיך לעלות במשקל והוא עשוי להיות בין ארבעה לשישה פאונד בשלב זה.

חודש תשיעי:

החודש התשיעי להריון הוא לרוב המאתגר ביותר מבחינה פיזית כאשר את מתקרבת לסוף ההריון ומתכוננת לצירים וללידה. אתה עלול להתחיל לחוות צירים תכופים יותר ויש לך רצון חזק יותר לקנן ולהתכונן לבואו של תינוקך.

גם התינוק שלך ממשיך לגדול ולהתפתח בקצב מהיר. ראשו של התינוק ימשיך להתעסק באגן והריאות שלהם ימשיכו להתבגר. התינוק גם ממשיך לעלות במשקל והוא עשוי להיות בין שישה לתשעה קילוגרמים בשלב זה.

joshua-reddekopp-qLFJKFBppPM-unsplash.jpg

כפי שאת יכולה לראות, כל חודש של הריון מביא למערכת משלו של אבני דרך ושינויים. מהסימנים המוקדמים ביותר להריון ועד לשלבים האחרונים של ההכנה ללידה, יש כל כך הרבה מה לחוות וללמוד בתקופה המרגשת הזו. זהו מסע שהוא מהפך פיזית ורגשית כאחד, וכזה שיישאר איתך לכל החיים.

ואחרי ההריון יש לנו את השבוע הראשון אחרי הלידה

שיתוף